Monday, January 3, 2011

Sekolah O Sekolah

Hari ini aku memang sibuk giler.Pagi-pagi lagi dah angkut barang-barang keperluan Nek dan Hana ke dalam keta.Aduh,banyak sunggh barang2 yang depa angkut dari benda sekecik pen hingga sebesark bantai.Penuh but  dan separuh tempat duduk belakang keta tua Toyota kepunyaan adik aku.Abih tu, kena antark my sis to work.pehtu  on the way balik umah pi beli nasi lemak untuk alas perut untuk kami bertiga.Maklumlah,aku kena pandu keta sorang-sorang bawa Nek dan Hana kat Sekolah depa kat Baling Kedah.Tolak jam 9.30 pagi.Alhamdulillah selesai urusan pendaftaran dan dua-dua orang tu dah settled down,aku pandu balik ke Penang jam12 tengah hari.On the way,ujan turun mencurah-curah,hingga tak nampak jalan..bahaya memang bahaya tapi aku teruskan juga perjalanan,pandu slow-slow.last-last sampai juga kat Penang.Aku tarik nafas lega,alhamdulillah..Ari ini trafik jem memang teruk ditambah dengan ujan lebat yang tak henti-henti.Semua tempat sesak dengan kenderaan dan pelajar sekolah.Aku bergegas ke sekolah Inah tempat dia keja,jemput dia balik,tukaq dreber,Inah bawak pulak,aku duduk sebelah,pehtu pi jemput Anis kat sekolah Jelutong pulak..jem juga..sini jem sana jem...tapi aku tenguk orang semua relax dan sabark..baguihlah kalau semua orang ada sifat macam ni...sifat penyabar.

Wakut dah hampir pukul 6 petang .Cuaca hari ini memag redup,sejuk ,eluk kalau aku rehat jap....Zzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment