Sunday, January 2, 2011

Bus Ekspress

Malam tadi aku dua beranak manaiki bas ekspress daripada Sekeyen 17 Shah Alam ke Terminal Sg Dua,Pulau Pinang.Bas sepatutnya gerak pukul 11.30 malam tapi jadi terlewat setengah jam kerna jumlah penumpang yang naik bas melebihi kerusi duduk bas.Tapi aku tabik spring kat depa semua,alhamdullillah depa dapat selesaikan masalah terlebih penumpang dalam waktu yang singkat,setengah jam je.Aku rasa depa bagi penumpang tu naik bus ynag lain,jadi selesailah masalah.Bas gerak kul 12 malam,sampai Jambatan Pulau pinang tepat kul 4 pagi.Lagi sekali aku tabik spring kat drebar bas,cepat sungguh sampai.Kalau ikut pengalaman aku naik bus ekspress waktu siang, selalulnya mengambil masa lebih kurang 5 jam atau lebih untuk sampai ke destinasi.So, pada hemat aku,kalau sesiapa nak cepat sampai cuba-cubalah menaikki bus ekspress pada waktu malam hari.Air-cond dalam bus bus pun dingin ,jadi dapat tidur dengan nyenyak sampai ada seorang penumpang tidur berdengkur...

No comments:

Post a Comment