Sunday, December 26, 2010

Mengimbau Memori Kisah lalu

Hari ini,insya Allah, aku dan famili akan berangkat pulang ke Shah Alam.Masih segar di dalam ingatanku kejadian tempuh hari.Masa berlalu begitu pantas sekali..Sudah masuk hari yang ke tiga, mak kembali ke pangkuan Ilahi.Memoriku penuh dengan kisah-kisah lampau.Sudah banyak kematian yang aku saksikan sendiri yang berlaku di dalam keluaragaku,pemergian Tok Ayah,Tok perempuan,abang kedua,bapa kandungku, ,Nek Chu,abang sulung dan sekarang ibu kandungku yang amat ku kasihi.Memang hati ini tak sanggup untuk melepaskan mak pergi, namun apakan daya,inilah janji Allah swt kepada kita, yakni setiap makhluk yang bernyawa di atas muka bumi ini pasti akan merasai mati dan kembali kepada Allah jua akhirnya.Sekarang ini aku aku amat merasai ketiadaan mak disisiku.Pedih,pilu,hiba,sayu.tak dapat ku gambarkan .Air mata menitik deras setiap kali aku mengingati mak.Aku amat merinduimu mak...Aku hadiahkan al Fatihah untuk makku yang tercinta...amin ya rabbal alamin

No comments:

Post a Comment