Saturday, December 25, 2010

Ibunda Kami semua amat merinduimu................

Inna lillahi waiina ilaihi rojiun..

Alfatihah...

Inilah tarikh yang amat aku geruni dan takuti walaupun aku yakini dengan sepenuh hati, ia pasti akan muncul dengan tidak di duga. Tarikh bersejarah ini, akan aku kenang dan pahatkan di dalam ingatanku sehingga ke akhir hayatku,insya Allah.Inilah tarikh, inilah hari di mana ibuku telah dijemput oleh Allah swt ke suatu  tempat dimana tidak ada seorang pun insan di dunia ini yang boleh ziarah-menziarahi antara satu sama lain.Tiada tertera di di dalam peta dunia sekali pun.Itulah suatu tempat yang Allah swt tetapkan untuk insan-insan yang hidup di dunia  yang fana ini berpindah,samada suka tau pun tidak.Itulah tempatnya yang di panggil Kampung Aqirat.

Aku terlalu sebak untuk meneruskan luahan hati ku hari ini.Sedih,terlalu sedih apabila aku terkenang kembali saat-saat di mana aku telah diberi kesempatan oleh Allah swt  menjaga dan menemani ibuku selama setahun lebih sewaktu ibuku terlantar sakit lumpuh tetapi Allah swt tidak memberiku kesempatan untuk menemui ibuku di saat-saat terakhir ibuku menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Ya Allah, ampunilah kedua ibu-bapaku ,kasihanilahlah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil lagi...ameen

Semuga Allah swt mencucuri rahmat rahmat keatas ibundaku yang tersayang..Ameen ya rabbal alamin.Ameen

16 Muharam 1432H
23 December 2010
10.15 a.m.

No comments:

Post a Comment