Thursday, July 31, 2014

Post Mortem ..sesudah Ramadan

Alhamdulillah, aku dapat berpuasa dan mengerjakan solat tarawih selama sebulan. Semuga Allah s.w.t. menerima segala amal ibadat dan amal kebajikan kita semua...

Puasa sudah, raya pun sudah..dah masuk hari yang ke 4 di bulan Syawal..Alhamdulillah, aku dapat pulang ke negeri asal dimana aku dilahirkan.Tetapi aku sedih kerna tiada dapat menziarahi pusara ibubapaku dan kaum kerabat yang lain atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Aku menadah tangan memohon pada Ilahi agar semua mereka dirahmati Allah swt dan ditempatkan bersama-sama orang yang berbuat kebaikkan.ameen.

Banyak perkara yang terjadi yakni ujian yang diberikan oleh Allah kepadaku. Ssalah satu daripadanya ialah silap faham yang berlaku di antara aku dan anak-anakku.Aku cuba bersabar sebanyak mungkin, namun hatiku sungguh pedih dan sayu mengenangkan nasibku.Namun demikian, aku cuba melawan perasaanku dan alhamdulillah di akhir Ramadan,masalah keluarga dapat dileraikan  secara baik dan aman.

Description Rock Climbing Owens River Gorge.jpgAku juga merasa sedikit kesedihan kerna suamiku tidak mahu mengikut aku pulang ke kampung halamanku atas alasan yang tidak dapat aku terima.Aku berdoa pda Ilahi agar dilembutkan hatinya dan mahu menerima keluargaku dengan baik. Aku bersyukur ke hadarat Ilahi kerna memberikan aku peluang dapat berjumpa dengan adik-adikku dan ahli keluarga dikampung walaupun dalam waktu yang singkat.

Rumusannya, pendakianku masih di tahap yang paling bawah..Semuga Allah swt menjadikan pendakianku untuk mendekatiNya mudah dicapai dan aku berdoa padaNya agar anak-anakku ,famili, sanak saudara dan kaum kerabat diberikan taufik dan hidayah, kesejahteraan hidup dunia dan aqirat..ameen ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment