Monday, April 28, 2014

Kisah Air lagi...




Semalam,aku dan keluarga pergi ronda-ronda di The Main shopping mall cum residence di USJ 19.. baru dibuka untuk kunjungan orang ramai. Parking space tak banyak di dalam bangunan..Dah dekat masuk waktu magrib, kami terus beredar dari situ dan  menuju ke masjid berhampiran untuk menunaikan solat magrib..Sampai di perkarangan masjid, lepas parking kereta, aku turun dan terus menuju ke tandas muslimah .Tempat wudhu dan tandas di tempat yang sama. Aku nampak dua biji baldi berisi air..Mungkin hari ini tak ada air, fikirku..Aku cuba untuk membuka salah satu paip , masha allah ada air mengalir keluar seperti biasa. Aku terus ke tandas . Aku lupa pula untuk periksa ada air paip ke tidak..Bila aku buka saja paip ,terkejut aku sebab tak ada air..terpaksa aku keluar semula dari tandas untuk mengambil salah satu baldi yang aku nampak tadi.Di sebabkan terlalu kalang-kabut , aku terlupa untuk mengunci pintu tandas. Tiba-tiba seorang wanita menolak daun pintu..malunya..nasib baik aku dah selesai pekerjaanku ..Wanita itu tersenyum melihat aku..Wanita itu kemudian memberitahu aku air paip tempat wudhu itu datangnya dari air tangki...sebab tu ada air...yang mushkilnya, kenapa tidak ada air di tandas...mungkin ramai kaum muslimah mengalami nasib yg sama seperti aku....menyangkakan kalau ada air di tempat wudhu mesti ada air di tandas....meleset sekali sangkaan tuu...Bulan Mei akan datang..semuga krisis air tamat dengan kadar segera..ameen..


No comments:

Post a Comment