Monday, March 7, 2011

Takut tidur di atas tilam empuk..

Sudah hampir 6 tahun aku tidur di atas lantai .Tempat tidurku adalah  adalah sekeping lemek nipis dan 2 biji bantal.Sudah berapa kali aku diajak tidur diatas katil dengan beralaskan tilam empuk dan selimut tebal.Namun aku menolaknya .Kenapa aku berbuat demikian.Aku ada alasan yang tersendiri.Alasan aku adalah kerna aku takut nanti  aku terlalu sedap tidur hingga payah untuk aku bangun melakukan solat tahajjud dan solat subuh.Alangkah ruginya dan berdosa aku rasakan jika aku terlajak waktu kerna tidur dengan enak dibuai mimpi.Sehingga sekarang aku cuba elakkan diriku dari tidur di atas katil beralaskan tilam.Bukannya aku tidak suka tidur di atas katil tapi aku sendiri tak yakin dengan diriku sendiri.Lebih baik saja aku ambil langkah berjaga-jaga. Aku bersyukur kepada Allah swt kerna aku masih diberi kesempatan dapat bangun awal subuh dengan izinNya untuk menunaikan kewajipanku beribadat kepada Allah,Tuhan yang Maha Tinggi lagi Maha Agung, yang memilikki langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya.Allahu Akbar!

No comments:

Post a Comment