Wednesday, December 14, 2016

Kasih yang tidak dihargai


Image result for image daun keladi dan airKasih yang tidak dihargai ibarat mencurah air di daun keladi.Kasih yang disangka tersemat dihati sebenarnya kosong belaka .Lidah memang pandai berkata-kata..Kasih yang ku harapkan selama ini semuanya lakunan semata-mata tetapi masih ada segelintir insan yang masih berhak menerima dan sudi akan kasih-sayang dariku.Mereka pasti menghargainya dengan perasaan senang dan gembira. Akan ku curahkan kasih-sayang kepada mereka dengan sepenuh hati.Biarlah dia dengan dunianya dan aku dengan duniaku sendiri.Dia sebenarnya tidak jujur dengan perhubungan ini. Aku pernah dikecewakan dan tidak mahu pisang berbuah dua kali.Penderitaan yang aku alami cukup perit dan pahit.Setiap kali aku terkenang akan perbuatan dan tingkah lakunya, jiwaku rasa terharu dan keliru.Apa sebenarnya rencana dia...Aku rasa aku tahu jawabannya.Hatiku dah jadi tawar.Aku tidak kisah lagi tentang dirinya.Biarlah Allah swt yang menjadi saksi.Mungkinkah suatu hari nanti dia akan menghargai kasih-sayangku...?Allahu taala alam

No comments:

Post a Comment