Monday, February 25, 2013

Citer Pembantu Rumah Zaman Sekarang

Banyak kejadian berlaku di antara pembantu rumah dengan majikan. Yang terkini Buletin Utama menyiarkan rakaman kamera litar tertutup, CCTV mengenai perbuatan kejam pembantu rumah Indonesia terhadap Mohamed Hareez.. Aku juga dulunya mempunyai seorang pembantu rumah dari Indonesia. Waktu itu anak aku yang kedua berumur tiga tahun lebih dan yang ke tiga dua tahun. Dah besar panjang sekarang, baru mereka ceritakan padaku mereka selalu dipukul oleh pembantu rumah tersebut.Selalunya atas kesalahan kecil, pembantu rumah akan mengetuk kepala anak-anak aku dengan senduk atau apa-apa saja barang yang dapat dicapai ketika itu.Beginilah nasib seorang ibu kalau bekerja dari pagi sampai ke petang baru dapat bersama anak-anak.Sedih juga aku dengar citer nie dari anak2 aku tetapi pembantu rumamah tu cuma bekerja kurang dari setahun.

No comments:

Post a Comment