Tuesday, August 6, 2013

Ramadhan akan pergi lagi....

Alhamdulillah, tahun ini aku dapat bersama keluarga berpuasa. Tinggal dua hari jer lagi insha allah puasa akan berakhir dan Syawal menjelma. Tahun ini hatiku agak berat untuk balik beraya bersama adik2 ku di kampung. Penyebabnya adalah emakku yg telah tiada disisi kami semenjak 2 tahun yg lalu. Emak telah pergi menemui Illahi .Semenjak aku berhenti kerja dari tahun 2005, aku terputus hubungan dengan rakan pejabat dan sahabat2ku di kampung.Kini aku telah memulai hidup baru dengan suami tersayang. Aku menumpang buat sementara  waktu di rumah anak perempuanku di daerah lembah kelang.Suamiku masih mencari perkerjaan yang sesuai untuk dirinya sementara aku mengambil upah menjahit baju. Alhamdulillah walaupun kehidupan aku dan suamiku tidak mewah namun kami bahagia menjalani kehidupan harian kami bersama.

Aku sentiasa memanjatkan doa pada Illahi agar mendapat keredaanNya sentiasa..ameen


No comments:

Post a Comment